Çağatay Güç, haftada üç gün diyalize giren Başkan Yetişkin’in sağlık durumunun hayati risk taşıdığını belirterek, tedaviye kesintisiz erişim çağrısında bulundu.
İzmir’de belediyelere yönelik düzenlenen operasyonlar kapsamında 25 Haziran sabahı gözaltına alınan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in diyabet, kronik böbrek yetmezliği ve kalp rahatsızlığı bulunuyor. Uzun yıllardır süren düzenli diyaliz tedavisine bağımlı yaşadığı belirtiliyor. Haftada üç gün ve sekizer saat süren bu kritik tedavi sürecinin, gözaltı koşulları nedeniyle sekteye uğramasının telafisi zor sonuçlar doğurabileceği uyarısı yapıldı.
"Siyasi Süreç İnsan Hayatından Değerli Değildir"
Konuyla ilgili sosyal medyadan bir açıklama yapan Çağatay Güç, "Seferihisar Belediye Başkanımız İsmail Yetişkin böbrek hastasıdır. 25 Haziran sabahı evinden gözaltına alınan Başkanımız İsmail Yetişkin’in sağlık durumu, bizleri, ailesini ve yakın çevresini endişelendirmektedir. Diyabet, kronik böbrek yetmezliği ve kalp rahatsızlığı bulunan Başkanımız, uzun yıllardır düzenli diyaliz tedavisi görmekte olup haftada üç gün, sekizer saat diyalize bağlı yaşamını sürdürmektedir. Hayati öneme sahip bu tedavi sürecinin aksaması, sağlık durumu açısından ciddi riskler taşımaktadır"dedi.
"Siyasi Süreç İnsan Hayatından Değerli Değildir"
Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin'in tedavisinin uygulanması ve kesintisiz sağlık erişimi olması gerektiğini belirten Güç şunları söyledi:
"Gözaltı süreçleri ve sorgulamalar hiçbir koşulda insanların sağlığını tehlikeye atacak boyutlara ulaşmamalıdır. Hukuk uygulanırken insan hayatı ve sağlık hakkı göz ardı edilmemelidir. Seferihisar Belediye Başkanımız İsmail Yetişkin’in gerekli tedavi süreçlerine kesintisiz erişiminin sağlanmasını, bir an önce hastaneye yatışının yapılarak düzenli tedavilerine devam etmesinin güvence altına alınmasını ve sağlık durumunun daha fazla risk altına sokulmamasını istiyoruz! Hiçbir siyasi süreç insan hayatından daha değerli değildir."