Şimşek: 2026'da memur maaşı yüzde 39, emekli aylığı yüzde 39,5 arttı

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 2026 yılında asgari ücrette ise yüzde 27,01 oranında artış uygulandığını belirterek vergi istisnalarına dikkat çekti.

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın’ın Meclis’e taşıdığı soru önergesine yanıt veren Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, gelir gruplarına yönelik yapılan düzenlemelerin detaylarını paylaştı. Aydın, son üç yılda asgari ücret, memur maaşları ve emekli aylıklarının enflasyondan arındırılmış reel değişimini ile 2026-2027 yılları için belirlenen satın alma gücü hedeflerini sormuştu.

Bakan Şimşek, ekonomi programının temel amacının yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme ile refah artışı sağlamak olduğunu vurguladı. Vergi sisteminin ücret gelirlerini diğer gelir unsurlarından pozitif yönde ayrıştırdığını belirten Şimşek, mevcut oranların ücretliler lehine düzenlendiğini ifade etti.

Şimşek, konuya ilişkin şu ifadeleri kullandı:

“2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38 oranında, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 oranında ve asgari ücrette sene başından geçerli olmak üzere yüzde 27,01 oranında artış sağlanmıştır. 2002 yılının Aralık ayından bugüne aile yardımı dâhil en düşük memur maaşında reel olarak yüzde 261 oranında, en düşük emekli aylığında reel olarak yüzde 621 oranında ve asgari ücrette reel olarak yüzde 207 oranında artış sağlanmıştır.

Ayrıca, vergi sistemimiz hâlihazırda ücret gelirlerini diğer gelir unsurlarından farklı bir şekilde pozitif olarak ayrıştırmaktadır. Mevcut vergi oranları, ücret gelirleri için diğer gelir unsurlarına nazaran daha yüksek tutarlardaki matrahlara uygulanmaktadır.”

Asgari ücretteki vergi istisnası sürüyor

Bakan Şimşek, asgari ücrete yönelik vergi düzenlemelerinin de devam ettiğini hatırlattı. 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren asgari ücretin vergi dışı bırakıldığını kaydeden Şimşek, bu kapsamda asgari ücretin üzerinde kazanç sağlayan çalışanlar için de belirli tutarların gelir ve damga vergisinden muaf tutulduğunu belirtti.

Şimşek açıklamasını şöyle tamamladı:

“Diğer taraftan, 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren asgari ücret vergi dışı bırakılmış, asgari ücretin üzerinde ücret alanlarda ise asgari ücretin gelir vergisi matrahına isabet eden tutar gelir vergisinden, brüt asgari ücrete isabet eden tutar damga vergisinden istisna edilmiştir.”

İLGİLİ HABERLER